سریال کمدی با بازیه یَک پیرزن خرففففف

یعنی آدم تا این حد میتونه ساده و ابله باشه ؟ البته چیز عجیبی هم نیست خیلی ها چوب بیسوادیشونو میخورن ! دیگه واسه حل شدن مشکلاتشون فقط به مدرک و دک و پز و پول و پَله آدمایی که به ظاهر حلال مشکلاتن نگاه میکنن ! اینجور آدما حقشونه که هر بلایی سر خودشونو زندگیشون بیاد .. یکی دو شب پیش داشتم کانال « امید ایران» رو از ماهواره میدیدم ! برنامه ای که پخش میشد ، مشاوره روانشناسیه دکتر... (لزومی نداره اسمشو بگم ! مطمئنا خیلی هاتون دیدید) .. خب طبق معمول همیشگی مردم با شبکه تماس میگرفتن ، مشکلشونو مطرح میکردن این خانوم پیرزنه مثلا دکتر هم موشکافی میکرد ! جا داره اینجا به استعداده روانشناسیه خودم احسنت باریکلا بگم ! من که اصلا تا به حال یه کتاب روانشناسی رو نخوندم بهتر میتونستم راهی رو پیش پای بیننده هایی که تماس میگیرن ،  بذارم تا مشکلشون حل شه ! این دکتر پیرزن اندازه سوپوره محلمونم چیزی حالیش نبود اصلا به نظر من مدیر این شبکه جای برنامه روانشناسی رو توی کل برنامه هاش خالی دیده ، اونوخ به فکر افتاده یه برنامه ای در این زمینه داشته باشه و خلاصه پیش خودش گفته چیکار کنم چیکار نکنم ، رفته دست یکی از پیرزنای فامیلشو گرفته آورده رو اِیر ! مخصوصا هم پیرزن انتخاب کرده که همه بگن لابد عمریه خاک مطب خورده .. به افتخاره مهران مدیری عزیز همه با هم یه کف مرتب ! که چه خوب تونست توی مجموعه طنز «نقطه چین» از برنامه های ماهواره ای انتقاد کنه مخصوصا از برنامه های مشاوره ایه پزشکیشون ! حرکات معنی داری رو انجام داده بود مثلا ساعد رو با اون همه خنگیش واسه مشاور پزشکی انتخاب کرده بود ( یادمه ح . شب..خیز حسابی داغ کرده بود اون موقع ها ) .. یکی از تماسهایی که با برنامه روانشناسیه این خانوم پیرپاتاله گرفته شد از جانب یه آقایی بود که میگفت دخترمون ۲۱ سالشه (شایدم ۲۲ ! یادم نیست)  که دیپلمه ناقص داره ، به طرز فجیعی آرایش میکنه ، شبها اصلا نمیخوابه و یه ریز با تلفن حرف میزنه همه شب رو ، سیگار میکشه ، اصلا حرفمونو گوش نمیده ، هر موقع با داداشش میره بیرون داداشش از طرز رفتار و ظاهرش شاکی میشه و میاد خونه با خواهرش دعوا و این خواهره هم چاقو برمیداره و به داداشه میگه که ریز ریزت میکنم ! و خلاصه مثل اینکه حسابی مامان باباهه از دست این دختره عاصی بودن و میگفتن خیلی اذیتمون میکنه ، مامانش میگفت از اینکه توی جمع فامیلی باشه بدش میاد ، میگفت یه بار با خودم بردمش شهرستان اونجا هم حسابی مامانه رو اذیت کرده بود ، باباهه میگفت یه بار تصمیم گرفتم از خونه بیرونش کنم ... حالا فکر میکنین این خانوم پیرزنه چی جوابشونو داد ؟ چی گفته باشه خوبه ؟ برگشت بهشون گفت : دختر شما مشکل روانی داره ، تا به حال هر چی خواسته باهاش مخالفت نکردین ، بذارینش به حال خودش ، اینو از خونه بیرون کنین دیگه بیرون خونه بدتر نیست بلکه بهتر هم هست و با جو خونه اش کاملا فرق داره ، از نظر من این شما و خانومتون هستین که با هم مشکل دارین ، به نظر من بهتره همین الان وقت مشاوره بگیرین توی شهرتون و ۵ جلسه پشت سر هم برین واسه مشاوره ! مشکل همچین جوونایی اینه که رهاشون کنن تا خودشون تصمیم بگیرن و برن توی اجتماع ! برای اینا محیط بیرون بهتر از محیط خونه اس ، به فکر خودتون باشین ! فکر میکنین اگه تا زوده مشکلتونو حل نکنین چه بلایی سرتون میاد ؟ شوهرت که سکته میکنه میمیره خودتم که فلان ... یعنی باور کنین جمله به جمله صحبتهاش اینجوری بود که مشکل این زن و شوهر رو که با دخترشون مشکل داشتن پررنگتر کنه و ته دلشونو خالی کنه عوض اینکه واقعیتی که هست رو براشون ریشه یابی کنه و دنبال راه حل باشه براشون !

نتیجه اخلاقی : من شک دارم این پیرزنه روانشناس باشه ! واسه بار دوم بود که برنامه اشو میدیدم ، بار اول با خودم گفتم شاید برنامه رو از اول ندیدم و نفهمیدم مشکل اون کسی که پشت خطه چیه اینجوری بد قضاوت میکنم اما با برنامه یکی دو شب پیشش دیدم که نخیر این لب گوریه اصلا هِر و از بِر تشخیص نمیده ... تازه من و امثال من که به صورت تخصصی توی زمینه روانشناسی مطالعه ای نداشتیم و فنونشو بلد نیستیم ، اما باز هم وقتی صحبت روانشناسها رو میشنویم کاملا میتونیم تشخیص بدیم که کی حالیشه کی نه ! مثلا برنامه های دکتر سیما فردوسی رو که میبینم وقتی مشکل کسانی رو که با برنامه اش تماس میگیرن ریشه یابی میکنه انقدر با ظرافت و دقیق کل موضوع رو مرور میکنه که آدم فکر میکنه انگاری همه عمر رو توی ذهن اون آدم حضور داشته

شرمنده که این پست طولانی شد !

                                                             

گوش کنین

بیا کنارم سرو ناز بی تاب
بیا کنارم زیر طاق مهتاب
عطش ببازیم به نسیم دریا
غزل برقصیم تا طلوع فردا
بیا کنارم ساقه ی بهاره
رو فرش برگ و پولک ستاره
خمار شعرم می شکنه پیش تو
عجب شرابی نفس تو داره
گل بهارم در انتظارم ،حریق سبزی بیا کنارم
تن حریرت جوی عطر جاری
صدای گرمت حیرت قناری
بذار بگیرم مثل تور دریا
تو رو در آغوش ، ماهی فراری

اگه بدونن ابر و باد و بارون
چه دلنوازه این شب مهربون
هجوم می آرن روی چرت کوچه
صدای شهر رو می برن آسمون
غروب گذشت و شب رسید به نیمه
تب تو می خواد گل سرخ هیمه
بگو بخوابن همه اهل دنیا
هنوز یک نیمه مونده از شب ما

گل بهارم در انتظارم ،حریق سبزی بیاد کنارم

خواننده : ابی

نظرات 22 + ارسال نظر
پ.نون چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://babune.blgosky.com

بازم بگو پیرزنا خوب، پیرمردا بد!! :)

اگه الان یه پیرمردو آورده بودن، می‌گفت خوب دختره رو بیارین خودم عقدش می‌کنم گوش و حواس شما هم راحت!!! :)))

یه نمه هم کمدی می‌شد برنامهه!

پیرزنا خوبن پیرمردا هم خوبن بد نیستن ولی خیلی هیزن ((=

نگفتن پیرمردا هیزن ((=

این برنامهه خودش پر از کمد بود :دییییی از اولش که پیرزنه ور زد خندیدیم تا آخرش ((=

سروش چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ب.ظ http://lack.blogsky.com

یادش به خیر. فنچ که بودم مامانم برای من چند باری از این دکی فردوسی پور وقت گرفت.
طفلی مامانم نمیدونست نتیجش این میشه

تو هنوزم فنچی سروشی ((=

من منظورم از سیما فردوسی ، عادل فردوسی پور نبودا ! چه میکنهههههههههههههههههه (((= غشمولک

منم نمیدونستم (والو :دی)

عبداله چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:37 ب.ظ http://damdami2.blogsky.com

سلام.

سلام عبداله جونم :)

سلی چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:25 ب.ظ

چه جالب ؟!

میخوای مرجان تو به جای پیرزنه برو ها؟:دی

چیو جالب ؟ پیرزنه یا راه حلش ؟ ((=

ازم دعوت کردن ولی وقتشو نداشتم که برم ((=

پت چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ب.ظ http://chocoholic.persianblog.ir

من یه بار دیدم مادر زنگ زده بود میگفت بچه ام از باباش نمیترسه! چی کار کنم!!!!!

((=

یادته چی جوابشو داد ؟ همین پیرزنه مشاور بود ؟ :دییییی

دوست چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 ب.ظ http://www.nazaratemardomi.com

قیام وحدت

تحت راهبری یگانه نجات دهنده عالمین الآدمیان"آقا پروفسور ابراهیم میرزایی"

حکم این است که یگانه راهِ کلِّ آفرینش، حق و عدالت است
زین‌پس دانش با خدمتگذارى، جاى سیاست را خواهد گرفت
هدفِ سازمان عَلَمِ حق و عدالت، حفظِ حقِ انسانیت و آزادىِ همه ملتها از زیر ظلم که ایران نقطه‌ شروع آن است
جنایت و کشتار، ظلم و ستم و بیدادگرى باید ریشه‌کن گردد
و این حکمِ صاحب‌الأمر است

نامِ عَلَمِ حق و عدالت بر همگان حاکمیت دارد
تئاترِ دینىِ آخوندهاى مقدسینِ شیطان و زمانِ جولان دادنِ این رژیم لعینُ‌الضالین مفسدینِ فى‌الأرض با تخیلاتِ واهى و تعصباتِ خرافى و جاهل در کفرِ بدعت و بى‌دین و ضدِ شأنِ آدم ضدِ حقیقت و ضد شریعت، پایان یافته است
الحکمُ‌الفتح پیروزى از آنِ حق و عدالت است
لحظه‌ى بیدارى و رشدِ حق و عدالت است

و باطل کنون با جنگ و زور و جنایت، باتلاق جهنمى خود را فراهم میکند

سازمان عَلَمِ حق و عدالت دست همیارى و همکارى تمام عزیزانى که قلبشان به عشق آزادى ایران مى‌تپد را به گرمى مى‌فشارد


www.nazaratemardomi.com

www.alamehaghvaedalat.com

:|

دل‌زده پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://delzadeh.wordpress.com

چه حوصله‌ای داری این شر و ورها رو نگاه میکنی ! من هر بار از این جور چیزا دیدم، پشیمون شدم!

من اصولا توی هر برنامه ای اعم از اقتصادی اجتماعی آرایشی بهداشتی فرهنگی سرک میکشم ((=
خب آره ! ولی واسه خنده بد نیستا :دی
بعضی هاشون واقعا مجری های مسخره ای دارن ((=

فاطمه اختصاری پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ق.ظ http://havakesh3.persianblog.ir

بعد یک سال بغض...
با «اگر شبی از شب های زمستان مسافری...» به روزم
.
.
به یاد «مرد بی وطن»
به یاد دوست و استاد سفر کرده:
........................................ «دکتر سید مهدی موسوی»
.
.
داستان خرس های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که دوست دختری در فرانکفورت داشت
با چندین شعر جدید که قبلا نخوانده اید
آه پدر،پدر، مادر تو را در گنجه آویزان کرده...
با حرفهایی صریح و بی پرده درباره جشنواره های «میبد» و «تبریز»
.
.
صندلی کنار پنجره بگذاریم و بنشینیم و ...
با خبر چاپ:
...................سومین شماره نشریه همین فردا بود
با لینک هایی از جشنواره های مختلف
با لینک شعرها و داستانهایی توپ از بچه های غزل پست مدرن و کارگاه
اعترافات یک سارق مادرزاد...
.
.
و با 27 لینک
فقط 27 لینک
تقدیم به:....
با یک سال نه! با 22 سال بغض به روزم.

چقدرم اختصار :)

خدمت می رسم

منو برق گرفته!!! پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:20 ب.ظ http://meghdadminevisad.persianblog.ir/

سلام
تو خودت روانی تر بودی که نشستی این برنامه رو دیدی مرجانی!
آخه زنا مخشون کار می کنه که حالا پیرزنه مخش کار کنه؟!!؟!؟!
شاد باشی!
یا هو

سلام مقدادی :)

:|

یه چی بهت میگما ! چیشششششششششششش

پس چی ؟ نکنه فکر کردی مردا مخشون کار میکنه لابد ؟ ((=

قربونت :)

مجید پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:15 ب.ظ http://saddard2.persianblog.ir

در ارتباط با مطلب قبلی : برای همینه تا حالا نتونستی شوهر کنی دیگه !!!!!!

((= پس یعنی مجرد بودنمم یکی از افتخاراتمه دیگه (نیشمولک)

((=

سعید جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:49 ب.ظ http://sabahlarimiz.wordpress.com/

شماره من رو به اون پیرزنه بده که من مشکل اون دختره رو حل کنم.
این روشی که پیرزنه می گه تو جوامع غربی یه کم کار می کنه. اما ایشون غافل هستند که خودش هم با اون سن زیادش بی سرپناه باشه معلوم نیس چه بلایی سرش می آد.
خودش خوبی؟

اِههههههههه :دی مبارکه ((=

توی جوامع غربی هم جواب نمیده و معلوم نیس چه بلایی سر همچین دختری بیاد !

مرسی خوبم :) تو خوبی ؟ الان کجایی ؟ برگشتی یا هنوز ایرانی ؟ :)

اقلیما یادمانی از حوا جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ب.ظ

ببخشید خانم دکتر!کی می تونم از شما وقت بگیرم؟به خدا مشکل من خیلی حاد تشریف داره!کمکم کن...کمکم کن...

ما واسه مشکل حادی ها اصلا وقت نمیذاریم چون از جونمون میترسیم نکنه بلایی سرمون بیاره ((=

مسعود جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.jameie.com

راست میگفته دیگه!!

تو که از روانشناسی سر در نمیاری نظر نده دیگه

یه همچین بچه ای که درست بشو نیست باید بندازیش از خونه بیرون !!!

مسعودی میام میزنمتا ! راست میگفته ؟

دِههههههههههههه ! همه بهم میگن گیگیلی روانشناس (زبوووووووووووووووووووون :دی)

پس صبر کن خودم بیام از خونه شوتت کنم بیرون مامانت نفس راااااااحتی بکشه :دیی

وای ماماااااااااان مسعود میخواد منو بزنه :(

:دی

قزن قلفی جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ب.ظ http://afandook.blogsky.com

یه بار شوشی گفت این زنه چی میگه چه اعتماد به نفسی هم داره با این قیافه اش .... من گفتم این نشون میده که روانشناس موفقیه که قیافه اش توی اعتماد به نفسش تاثیری نداشته !

پس تو هم دیدیش این پیرزنه رو :دییییییی
حالا قیافه و پک و پوزشو وللش ((= نظرت در مورد حرفهاش چی بود ؟ نظر تو که معلومه قزنی ! زنی و از اون حسادتها ((= نظر شوشوییت چی بود ؟ :دییییییییییی

Leo جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:45 ب.ظ http://leopang.wordpress.com

همیشه همینه !
یارو داره دکترای روانپزشکی میگیره ، بهش می گم گاها فک می کنم که این همه تلاش آخرش که همه میمیریم ، بهم می گه
" به مرگ فک می کنی ؟ پس افسرده ای "
!!!!!!!!

((= حالا به دل نگیر لئو جون آخرش که همه میمیریم ((=

غشمولک

بارباپاپا جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:54 ب.ظ

به نظر من کل قضیه مشکل داره خود اریک برن هم نمیتونه با تلفن و چند دقیقه مکالمه بفهمه موضوع چیه و مشکل کجاست.برنامه های اینجوری به قول خودت برای تایم پر کردنه و جور بودن جنس شبکه

حالا اینکه از بیخ مشکل داره به کنار (چون اینا تلفنی فقط راهنمایی میکنن نه اینکه دوا درمون کنن ) ، هستن مشاورای دیگه مثلا توی یکی از برنامه های ح.شب..خیز به اسم خانوم دکتر الهه یا الهام نمیدونم چی چی که وقتی حرفهاشو میشنوی خیلی واضح هست که تخصص داره توی اینکار ! تازه باربایی جون ! این الهه خانوم انقده خوشکلههههه :دی ؛) والا ! :دییییی ها بوخودا :دیییی انقده قشنگ حرف میزنه :دیییییی البته بهش میاد ۳۵ به بالا داشته باشه ها :دی

سیروس شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:48 ق.ظ http://blog.joojootala.net

خداوندا از کی تا حالا جلادا فرق بین روان شناس بودن طرف رو بلد شدن پناه می برم تو اوسا کریم

از وقتی که جوجو از تخم اومده بیرون ((=

اَهههه یادم رفت من باهات قهرم و خیلی هم از دستت عصبانی

عمو باربد شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:06 ق.ظ http://amoobarbod.blogfa.com

سلام
وبلاگ جالبی دارین....
خوشحال میشم به من سر بزنین.....

سلام
مرسی :)

خدمت میرسم

صبا شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ق.ظ http://www.hichkare.wordpress.com

طلفکی پیرزنه

چقدر باید به خودش فشار بیاره ...هی فکر کنه!

طفلکی پیرزنه ؟
طفلکی بیننده ها که به خاطر حرفهای صد من یه غاز این پیرزنه میرن تو خماری و کلی باید فکر کنن که چی گفت ((=

نگین شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ب.ظ http://ariai.blogsky.com

خوببببب
برسیم به پستت ( با خجالت البته !! )
تلویزیون ایران خودمون رو که اصلا نگاه نمیکنم
چون فیلماش و برنامه هاشون فقط به غیر از سرکار گذاشتن آدما چیزی نداره
ماهواره هم نگاه نمیکنم چون همین چرت و پرتارو نشون میده
شبکه های ایرانی که یا آهنگه که خوب اونا خوبن یا یکی میشینه جلو دوربین و شروع میکنه به حرف زدن
یکیش دکتر مظ ا هری
واقعا نمیفهمم چطوری تونسته در همه زمینه ای تخصص بگیره ؟ هنوز این سواله برام :))
حالا تو خودشو ناراحت نکن مرجان جون
من برم واسه پستای دگیه کامنت بدم :دی

هوارتا بوسسسسسس

ولی تازگیا برنامه های تلویزیون خودمون از کانالهای ماهواره ای ایرونی بهتره ! البته توی کانالهای خارجی من واکس رو خیلی دوست دارم :)

دقیقا همینطوره ! کانالهای ایرونیه توی ماهواره یا همش آهنگ پخش میکنه یا همش ور میزنن ((=

فداتت :-*********

مسعود شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:35 ب.ظ http://www.jameie.com

من اگه مثل این دختره بودم که خودم خودمو از خونه پرت میکردم بیرون!!!

البته این مدلیش فقط تو دخترا در میاد

اون پیرزنه هم چون یه زمان خودش دختر بوده خوب این وضعیت رو درک میکرده و و همون مکالمه کوچیک تا ته داستانو خونده

راستی تو هنوز چاقی نه؟

من دیسکانکتم تو این دنیا هم نیستم دستت بهم نمیرسه

مسعودی چند وقتی نبودی معلومه خیلی پررو شدی بیا خودم چشماتو دربیارم ((=

لوس ! خب معلومه پسرا اونا رو اغفال میکنن سرشونو گول میمالن از خونه میکشن بیرون :دییییییییی

((= الهی نمیری مسعودی :دیییی شیطون ؛)

همه دنیا رو میگردم همه جا آگهی میدم تا آخرش پیدات کنم (زبوووووووووون) :دی

گل پسر شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 ق.ظ http://dr-golpesar.blogfa.com

کلا باهات هم عقیده ام اما به اینم باید توجه کنیم که اون پیرزن، با توجه به شرایط و جو فرهنگى لس آنجلس ـکانال امیدایران از لس آنجلس پخش میشه دیگه؟ـ این حرفارو زده،احتمالا فکر کرده ایران هم مثل همونجاس،البته چون من هیچکدوم از برنامه هاشو ندیدم نمیتونم قضاوت کنم. ولى خب این بین کانال هاى لس آنجلسى عمومیت داره که به دلیل مشکلات مالى کیفیت برنامه هاشون اینقدر پایینه.

بالاخره اگه جو فرهنگیه اینجا هم مثل لوس آنجلس باشه بازم راهش این نیست که یه جوون تُخسی که مشکل روانی داره رو از خونه بندازیم بیرون و توی اجتماع رهاش کنیم ! به نظرت این راه حل اونم از زبون یه روانشناس منطقی به نظر میاد ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد